TO PRAVÉ PRO VÁŠ OFFROAD

Karel Matoška Pavel Matoška Sídlo firmy:
tel. +420 603 530 341
e-mail: karelmatoska@volny.cz
tel. +420 734 458 994
e-mail: matoska@email.cz
Time line

4.9.2014 Nová galerie v Úpravy offroad vozidel - Nárazník Mazda
3.9.2014 Nová galerie v Úpravy offroad vozidel - Nástavba do korby
10.12.2013 Aktualizace webu, nové fotky, přidáno PTO
4.9.2012 Otevřená nová sekce návody a rady
4.9.2012 Přidán článek - portálové nápravy
3.9.2012 Oživení webových stránek
20.8.2012 Kavoň offroad sraz foto

Návod na vymezení ložisek zadní nápravy u Nissan Patrol 160/260

Při montáži zadní nápravy s uzávěrkou Axle lock , je nutné znovu vymezit vůli mezi ložisky kol. Vůle kola na každé straně je 0.02-0.05mm. Měří se indikátorem od pevného bodu na nápravě o dosedací plochu disku kola nebo o dosedací plochu brzdového bubnu. Postup při měření velikosti podložky:
1.Namontujeme diferenciál do nápravy.
2.Vložíme poloosu s ložiskem a bez vymezovacích podložek.
3.Poloosu dorazíme až na doraz v diferenciálu. Velmi málo utáhneme. Pouze pojistíme proti zpětnému vyjetí (utažení matice prsty), stačí dvě matice do kříže!
4.Takto si připravíme obě strany. Po té změříme spárovými měrkami velikost podložky.
5.Podložku uděláme o 0.05 -0.1 mm silnější, než jsme naměřili. Po namontovaní zkontrolujeme indikátorem jestli má poloosa správnou vůli.
6.Pokud je vůle moc velká tak se z podložky odbrousí potřebný materiál. Nebo naopak podložku přidáme.
7.Postup se opakuje dokud není náprava vymezena.

Doporučuji si udělat podložku více silnou a raději 2 krát rozebrat než aby pár setin milimetru chybělo.

Pavel Matoška +420734458994

Pokud by se náprava špatně poskládala, mohlo by dojít ke zničení ložisek v diferenciálu. (při špatném vymezení můžeme utáhnout poloosu a vznikne nám pnutí mezi šrouby na boku nápravy a ložiskem v diferenciálu, a to také může zapříčinit zničení stálého převodu. Nebo naopak vůle bude velká a ložisko v kole se zničí.